Overkill van de startpagina

Mist u iets, of ondekt u fouten in dit Forum. Meld het hier in deze Topic.

Moderator: GJ_

Plaats reactie
Fantomaz

Overkill van de startpagina

Bericht door Fantomaz » 29-10-2007 01:09:35

Hallo,
Nieuw als ik hier ben, was ik op zoek naar wat algemene info.
Wat mij echter opviel, was dat er een enorm aantal subsecties zijn waarin nooit iets gepost is.
Dit geeft een best wel verlaten indruk en is een overkill aan de ogen, die alles even na willen lopen.

Zou het niet een stuk overzichterlijker zijn wanneer slechts de hoofdsecties te zien zijn?
Zeker de types/merken PLC's zouden ieder in hun eigen subsecties te vinden zijn.
Daarmee zie je in één oogopslag alle types PLC en is het een stuk overzichterlijk.

Verder mis ik een "algemeen" topic, waar je de eehhh Algemene vraagstukken kunt deponeren. :wink:
Ik zit nu als leek met een algemeen vraagstuk, wat ik nu niet meteen kwijt kan, en nu mogelijk in een totaal irrelevante sectie geplaatst gaat worden.

verder een goed initiatief, de "koppen" van de diverse PLS-gebruikers bij elkaar te brengen!

GJ_
Moderator
Contacteer:

Bericht door GJ_ » 11-11-2007 21:10:00

Hier kan ik mij ook volledig in vinden. Ik zou zelfs gewoon alle subsecties afschaffen: gewoon een sectie per merk.
Als uitzondering hierop zou ik zeggen een aparte sectie voor Siemens Logo, Siemens 200 en Siemens 300/400. Dit zijn toch de meest drukke secties dus daar kan best een uitzondering gemaakt worden.

NicovK
Site Admin
Contacteer:

Bericht door NicovK » 11-11-2007 23:44:30

Zijn hier meer mensen het er mee eens?

Geef je mening!!!

NicovK 8)
Doe het veilig of doe het niet.

Destiser

Bericht door Destiser » 12-11-2007 18:16:24

Het is geeft inderdaad een lege, verlaten indruk, maarja, ik stoor me er niet aan. Veranderen naar bovenstaande voorstellen mag je van mij doen :)

Nu ik toch bezig ben vind ik het vreemd dat Phoenix Contact PLC's geen eigen subgroep hebben, daar ze mij wijsgemaakt hebben dat zij ook een groot marktaandeel hebben. Bovendien zijn ze mede-ontwikkelaar van Profinet, wat toch een status is vind ik. Bovendien ben ik fan van Interbus die ik vele malen performanter vind dan profibus als protocol.
Programmer for the automation industry

NicovK
Site Admin
Contacteer:

Bericht door NicovK » 12-11-2007 20:16:54

Zover ik weet hebben ze nog niet zolang PLC's. Een marktaandeel zullen ze vast hebben. Een procentje is snel gemaakt. Maar in een markt waarin al heel veel te vinden is, lijkt een goed marktaandeel ver gezocht.

Maar ik neem het mee met de komende "verbouwing".
Mochten er nog meer van dat soort op en aanmerkingen zijn dan hoor ik ze graag.

NicovK 8)

Destiser

Bericht door Destiser » 13-11-2007 00:05:53

NicovK schreef:Zover ik weet hebben ze nog niet zolang PLC's. Een marktaandeel zullen ze vast hebben. Een procentje is snel gemaakt. Maar in een markt waarin al heel veel te vinden is, lijkt een goed marktaandeel ver gezocht.

Daar hoor ik op school andere verhalen eigenlijk, ook het feit dat school naast siemens, phoenix contact doceert (en ook een beetje pilz, maar das alleen voor safety).

Nuja, ik weet het ook niet zo goed, ik geef maar door wat ze mij wijsmaken :) Het voordeel van student te zijn :p

GJ_
Moderator
Contacteer:

Bericht door GJ_ » 16-11-2007 22:01:17

Destiser schreef:Nu ik toch bezig ben vind ik het vreemd dat Phoenix Contact PLC's geen eigen subgroep hebben, daar ze mij wijsgemaakt hebben dat zij ook een groot marktaandeel hebben.

In de industrie willen ze maar niet doorbreken. Ze hebben toch al jaren geweldige PLC's. (ja Nico: al jaaaaren) Ik meen dat ze in "het water" wel meer gebruikt worden.
Ze timmeren de laatste tijd wat meer aan de weg omdat ze nu naast de dure modellen ook enkele instapmodellen op de markt gebracht hebben: goede prestaties voor een lage prijs. (de ILC150ETH om precies te zijn)
Bovendien ben ik fan van Interbus die ik vele malen performanter vind dan profibus als protocol.

Verstandige praat voor een studentje hoor :wink: Interbus is voor mij ook al jaren de bus. Voor gewoon het binnenhalen van I/O onder de PLC zal dat ook nog jaren zo blijven.

DaanMeijden

Bericht door DaanMeijden » 02-01-2008 16:04:14

Mee eens, veel te veel forums waar al jaren niet in gepost wordt. het lijkt zo net alsof deze site al jaren dood is.

Dennis

Bericht door Dennis » 26-03-2008 11:23:10

Daarentegen staan S7 200 en ET 200 in hetzelfde subforum terwijl deze (op de merknaam na) totaal niets met elkaar te maken hebben

Destiser

Bericht door Destiser » 28-04-2008 20:14:55

GJ_ schreef:
Destiser schreef:Nu ik toch bezig ben vind ik het vreemd dat Phoenix Contact PLC's geen eigen subgroep hebben, daar ze mij wijsgemaakt hebben dat zij ook een groot marktaandeel hebben.

In de industrie willen ze maar niet doorbreken. Ze hebben toch al jaren geweldige PLC's. (ja Nico: al jaaaaren) Ik meen dat ze in "het water" wel meer gebruikt worden.
Ze timmeren de laatste tijd wat meer aan de weg omdat ze nu naast de dure modellen ook enkele instapmodellen op de markt gebracht hebben: goede prestaties voor een lage prijs. (de ILC150ETH om precies te zijn)

Ik ben maandag 21 april naar Wolfsburg geweest (VW), en om eerlijk te zijn heb ik minstens 100 Phoenix Contact PLC's zien hangen :)

Een reden te meer om hiervoor een eigen deel te maken als zo'n groot bedrijf een heel stuk van hun productiehal hiermee uitrust...

En waar blijft de vernieuwing Nico? :P hehe, ik ben stout eh :)

GJ_
Moderator
Contacteer:

Bericht door GJ_ » 30-04-2008 18:09:36

[beetje off-topic]
De nieuwe Audi fabriek in Ingolstad is helemaal "gePhoenixt". Het mooiste nieuws is dat ze naast profinet ook interbus hebben gebruikt.
[/beetje off-topic]

Enne, ik ben ook wel benieuwd wanneer er vernieuwingen op het forum worden doorgevoert. Ik ben alleen bang dat het niet een erg eenvoudige klus is.

Maar gelukkig heeft Nico meer dan genoeg vrije tijd :twisted:

NicovK
Site Admin
Contacteer:

Bericht door NicovK » 01-05-2008 08:52:56

GJ_ schreef:Ik ben alleen bang dat het niet een erg eenvoudige klus is.

Maar gelukkig heeft Nico meer dan genoeg vrije tijd :twisted:

Had ik maar wat meer vrije tijd, dan was het waarschijnlijk al gedaan.
Maar de plannen reiken verder dan alleen het forum her indelen.
Daarom heb ik nog meer vrije tijd nodig.

Als ik het doe, wil ik het ook goed doen.

NicovK 8)

GJ_
Moderator
Contacteer:

Bericht door GJ_ » 01-05-2008 20:24:38

NicovK schreef: Maar de plannen reiken verder dan alleen het forum her indelen.

Zeg zeg zeg...wel je prioriteiten goed stellen he...
Wij gaan natuurlijk wel voor dakkapelletjes bouwen en de vakantie he.

NicovK
Site Admin
Contacteer:

Bericht door NicovK » 01-05-2008 20:48:40

Dakramen!!!

Maar dat project ligt zeker in de ijskast, ondanks dat ik ze al twee jaar op zolder heb liggen.
Maar zolang zal het met het forum niet duren ;)

NicovK 8)

DaanMeijden

Bericht door DaanMeijden » 29-07-2008 17:33:08

Een verbouwing zou niet misstaan inderdaad :p misschien een update naar PHP BB (3.0.2) zodat je ook van die enorm veel spam berichten af bent.
Student Mechatronica

Plaats reactie

Terug naar “Feedback”