stage opdracht

Servo besturing met PLC functionaliteit.

Moderator: GJ_

Plaats reactie
stvv86

stage opdracht

Bericht door stvv86 » 03-02-2009 12:09:48

Hallo,ik ben pas gestart met men stage en heb als opdracht een manupilator te sturen. Hier ziet u wat het moet worden.

http://www.kahlman.se/products/he_qla125.asp?butId=L23

mechanisch is niet zo een probleem,dit staat al zo goed als op punt maar elektrisch nog niet. Normaal wordt dit elektronisch gestuurd maar mijn taak is het om het te sturen via een plc,aangezien het gestuurd wordt met een servo motor dacht ik eraan om een servo PLC te gebruiken.

Maar ik ken deze toepassing niet. kan iemand me wat meer info hierover geven en zou het mogelijk zijn hiermee? verder moet de manipulator 100kg kunnen dragen en enkel omhoog en omlaag verplaatst kunnen worden met de arm.

ik vermoed dat bij een servo PLC een motor en PLC in een zit? zijn hier verschillende types in?

ik hoop dat iemand me wat meer info kan geven.

groeten

GJ_
Moderator
Contacteer:

Bericht door GJ_ » 04-02-2009 09:40:46

De term "servo PLC" ken ik niet. Ik zou voor deze toepassing een Control techniques nemen met een vrij programmeerbaar EZmotion module.

Kijk op:
www.emersonct.com
bij de UnidriveSP of, als het een wat kleiner motortje is, bij de digitax.

stvv86

Bericht door stvv86 » 04-02-2009 17:21:52

ik heb er eens naar gekeken maar het is mij niet gekend en de sofware ook niet. siemens plc s7 ben ik gewoon en de software van een servo plc lijkt sterk op die van de s7.

ik zou toch graag nog informatie krijgen van personen die ervaring hebben met zo een servo plc.

GJ_
Moderator
Contacteer:

Bericht door GJ_ » 05-02-2009 19:34:01

stvv86 schreef:...en de software van een servo plc lijkt sterk op die van de s7...
Een servo besturen vanuit een PLC programmeer "achtige" omgeving???

En wat bedoel je met een servo plc??? Als je geen merk/type weet kan er ook niemand zeggen of ie er ervaring mee heeft. Voor die CT is er hier wel ondersteuning, net zo goed als van de importeur in Sliedrecht overigens.

Als ik google loslaat op servoplc kom ik uit bij een Lenze die programmeerbaar is in IEC 61131-3.
En dat lijkt in de verste verte niet op Siemens S7!

Plaats reactie

Terug naar “Servo PLC”