touchpanel VIPA en runtime siemens

Andere onderwerpen dan hierboven vermeld.

Moderator: GJ_

Plaats reactie
Marc

touchpanel VIPA en runtime siemens

Bericht door Marc » 14-06-2009 14:28:49

Hey gasten,

Heb hier een touchpanel liggen van vipa met de runtime op aanwezig voor te werken met movicon 10 van progea.

Nu heb ik daar al proberen mee te werken maar het im en exporteren van tags is zo omslachtig en en de software van movicon die ik heb is trouwens ook maar een demo.
Dus om de 5 minuten is er een pop-up te killen.

Mijn vraag is nu of het soms mogelijk is om op dit panel van vipa (6.5" color) een runtime van siemens te draaien en dat zodoende automatisch te kunnen integreren in mijn s7 omgeving?
Nog een vraag die in me opkomt dan is welk panel ik dan uit de cataloog van wincc flex 2008 ervoor dien te selecteren....

Mocht er iemand hier wat op weten dan zou dat fijn zijn.

Grttzzz

GJ_
Moderator
Contacteer:

Bericht door GJ_ » 14-06-2009 19:58:50

Nu had ik een fraaie link van PowerHMI, gratis en gebaseerd op movicon, maar helaas, die komt nu ook uit op movicon :-(

Misschien dat je met google nog iets kunt vinden.

Marc

Bericht door Marc » 15-06-2009 09:36:34

@ GJ

De powerHMI versie heb ik hier inderdaad ook nog ergens op de server staan. De mogelijkheden daarvan zouden wat minder zijn als met Movicon maar soit.

Maar om eerlijk te zijn wil ik daar wat vanaf stappen en de "easy-way" opgaan met de wincc flex omgeving daar ik die al op mijn pc heb staan.

Of als er mij iemand is haarfijn kan uitleggen hoe je die im en export doet van Tags uit step 7 en in movicon/powerhmi zou dat mss ook wel fijn zijn.

Het lijkt erop dat er enkel maar een awl extensie en nog een andere (die me even ontsnapt) kan geïmporteerd worden.
Dit terwijl hij een csv vraagt.

Marc

Bericht door Marc » 16-06-2009 13:53:32

Blijkbaar zou dat enkel maar mogelijk zijn om een panel van een ander merk te proggen met wincc flexible als er op het paneel een volledige versie zou staan van windows.
BV een XP of win2000 ....

Met win CE versies zou het schijnbaar niet mogelijk zijn omdat de soft dan altijd zou gaan zoeken naar ingebakken DP en MPI poorten bv.

Nu stel ik me de vraag of een VIPA paneel dan ook niet zou werken....

Hmmm tis nie makkelijk hé

Plaats reactie

Terug naar “Anders”