wortel functie

De modulaire series van Mitsubishi: AnSH/QnASH, AnA/QnA en de SYSTEM Q.

Moderator: GJ_

Plaats reactie
Ron

wortel functie

Bericht door Ron » 31-12-2010 17:53:41

Hallo, ben al een tijdje bezig met een programma te schrijven om een inhoud van kegel te berekenen en dat lukt aardig maar nu zit ik met een probleem dat de fx0n te klein is wat word betreft. Is er een functie waar men een driemachtwortel kan laten berekenen, dit heb ik nodig om de upper straal te krijgen of heef iemand voor mij een voorbeeldje.
Bij voorbaat mijn hartelijke dank.

Ook alvast een fijne en prettig nieuwjaar 2011

Muldereric

Re: wortel functie

Bericht door Muldereric » 07-01-2011 13:10:12

Ron schreef:Hallo, ben al een tijdje bezig met een programma te schrijven om een inhoud van kegel te berekenen en dat lukt aardig maar nu zit ik met een probleem dat de fx0n te klein is wat word betreft. Is er een functie waar men een driemachtwortel kan laten berekenen, dit heb ik nodig om de upper straal te krijgen of heef iemand voor mij een voorbeeldje.
Bij voorbaat mijn hartelijke dank.

Ook alvast een fijne en prettig nieuwjaar 2011
Kun je iets duidelijker uitleggen wat je nu wil berekenen? Je zegt de inhoud van een kegel te willen berekenen, maar je vraag wijst naar de berekening van een straal van een circel. Wat wil je nu precies berekenen?

De inhoud van een kegel = (Pi * r² * h) / 3
Pi = 3.14....
r = straal oppervlakte grondvlak
h = hoogte

Zoals je ziet komt hierin geen wortelfunctie voor.
System Engineer @ Krohne Oil & Gas

GJ_
Moderator
Contacteer:

Bericht door GJ_ » 11-01-2011 08:48:22

Kennelijk wil TS de inhoud van een kegelvormige tank berekenen als je de hoogte van de inhoud kent. De inhoud van de hele kegel hoeft iig nooit berekend te worden, dat iseen vast gegeven ;-)

Plaats reactie

Terug naar “Modulaire PLC'S”