USB naar serieel kabeltje voor Melsec Medoc

De modulaire series van Mitsubishi: AnSH/QnASH, AnA/QnA en de SYSTEM Q.

Moderator: GJ_

Plaats reactie
bavo

USB naar serieel kabeltje voor Melsec Medoc

Bericht door bavo » 24-11-2007 06:28:06

Zijn er USB / Serieel kabeltjes die werken met Melsec Medoc om verbinding te maken met de plc.
Ik heb geprobeerd met een HAM kabeltje van Media markt en dit werkt niet voor Melsec Medoc naar PLC wel voor sommige andere toepassingen.

mvg vg

GJ_
Moderator
Contacteer:

Bericht door GJ_ » 26-11-2007 18:28:42

Hier kan je geen zinnig antwoord op geven. Het hangt nl niet alleen van je software af maar ook van je besturingssysteem, je moederbord en nog wat zaken en een kombinatie van al die zaken.

Absoluut onvoorspelbaar dus.

Een USB - RS232 converter is soms best handig maar nog steeds geen echte RS232.
Wat je beter kunt kopen is een seriele kaart of voor een laptop een PCMCIA kaartje met RS232. Dat werkt altijd.

bavo

Bericht door bavo » 30-11-2007 07:07:10

hallo,

het is een laptop dus ik probeer het eens met zo een speciale pcmcia kaart.

mvg

GJ_
Moderator
Contacteer:

Bericht door GJ_ » 30-11-2007 22:41:41

Dat is een hele verstandige keuze. Daarmee werkt namelijk alles vlekkeloos.

Om een voorbeeld te geven:
ESA schermen zijn in de meeste gevallen ook prima met zo'n converter te programmeren. Uitgerekend mijn laptop loopt daar echter helemaal op vast. Hoe het komt weet niemand. Ik heb zelf verschillende converters getest, met verschillende chips erin, en ESA is ook aan het testen geslagen. Zij konden op een vrijwel identieke laptop niks ontdekken en hebben twee verschillende converters via de importeur (Isolectra) opgestuurd. Ook die werkten niet.

Dan zijn er nog veel echte dosprogramma's die ook niet werken met die USB dingen.

Dus als je meer moet programmeren is zo'n kaartje snel terugverdient.

Voor dosprogramma's moet je ook eens op zoek gaan naar "dosbox". Even op Google zoeken en downloaden. Je kunt het maar hebben. Even een gepiel voor je snapt hoe het werkt maar het kan een uitkomst zijn.

Plaats reactie

Terug naar “Modulaire PLC'S”