ontwerpen sorteermachine

De Micro Controller tot 40 I/O + 8 AI

Moderator: GJ_

DennisD1983

ontwerpen sorteermachine

Bericht door DennisD1983 » 05-05-2014 16:37:50

Hallo allen,

Voor een schoolopdracht moet ik fictief een sorteermachine voor wijnflessen ontwerpen met behulp van een PLC. Deze sorteermachine controleert het niveau in de fles en of er een etiket op de fles zit.
deze flessen zullen over een transportband worden aangevoerd.
onder de transportband zit een capacitieve opnemer x die controleert of er een fles aanwezig is. met behulp van optische signaalgevers H en L wordt het niveau gecontroleerd, niveau moet ertussen zitten.
de optische signaalgever E controleert of het etiket op de fles aanwezig is. Als de fles wordt afgekeurd zal de sorteermachine d.m.v. een pneumatische ventiel een klep omsturen en de fles apart zetten. Daarna moet de klep weer in rustpositie komen. Wat voor een ventiel kan ik hier het best voor gebruiken?

Zie hier mijn Karnaugh-diagram:
__H 0 1 1 0
__L 0 0 1 1
E0| 1 1 1 1
E1| 1 1 0 0

Door het Karnaugh Diagram in te vullen ben ik tot de volgende formule gekomen, nl: A+= x.(!L+!E). ,waarbij A+ de aansturing geeft richting de klep om deze te sturen.

Nu is het de bedoeling dat ik hiervoor een Ladderdiagram, WS-diagram en schakelschema opstel.
Maar ik vraag mij nog steeds af welke stap het snelst/slimst is, om dit om te zetten naar een Ladderdiagram dan wel een WS-diagram dan wel een schakelschema en dan vandaaruit verder te werken of mis ik nog bepaalde gegevens.

Ik ben in bezit van de software FluidSIM Pneumatics en LOGO!Soft voor het tekenen van de eventuele schema's, de programma's heb ik alleen nog niet volledig onder de knie.

Graag hoor ik het.

Mvg, Dennis

Plaats reactie

Terug naar “LOGO!”