LED display aansturen via PLC

De Modulaire PLC die vrijwel alles kan.

Moderator: GJ_

Plaats reactie
Guillaume_H26

LED display aansturen via PLC

Bericht door Guillaume_H26 » 12-03-2015 16:17:39

Beste

Als eindwerk moet ik een productielijn visualiseren. Al de meldingen worden getoond op een LED diplay die zijn gegevens krijgt van de PLC.
De verbinding gebeurd via ethernet tussen display en PLC. De PLC beschikt over een CP ethernet kaart (6Gk7 343-1 1CX10-0XE0). Nu vraag ik mij af of ik de ethernet verbinding van de display gewoon mag aansluiten op de ethernet kaart van de PLC en of dit gaat werken? En ook vraag ik me af hoe ik de meldingen van de PLC naar de display moet sturen, via strings had ik ergens gelezen?

Al vast bedankt

JoopB

Re: LED display aansturen via PLC

Bericht door JoopB » 13-03-2015 14:53:37

Je kunt de ethernet kabel van het diplay rechtsteeks aansluiten op de CP. Hoe je de tekst op het display moet krijgen weet ik niet, dat zul je moeten op zoeken in de dokumentatie van het display. Als het met strings moet heb je nog wel wat programmeerwerk in je plc te doen
Bij een panel maak je de teksten aan in de programmeertool van het panel en je link deze teksten aan variabelen uit je plc.
Voor b.v. storings meldingen gebruik je voor elke storing maar 1 of 2 of 3 bits in je plc waarvan er 1 is voor de storings melding n dan evetueel nog een voor Ack plc en een voor Ack op het panel.
Verder kun je daar variablen op instellen en eventueel ook nog je hand bediening of een gedeelte van de handbediening erop doen.

Joop

Plaats reactie

Terug naar “S7-300”