MM420 in Step7 V5.5

De Modulaire PLC die vrijwel alles kan.

Moderator: GJ_

Plaats reactie
JImmy

MM420 in Step7 V5.5

Bericht door JImmy » 16-06-2015 20:25:26

Beste(n),

Eventjes wil ik toch wat zaken vergelijken tss step7 v5.4 en v5.5.

Als ik een MM420 in step7 v5.4 in de hardware steek, zijn de PIW en PQW gelijk van adres.
Doe ik dat in de versie 5.5, krijg ik oorspronkelijk verschillende PIW en PQW adressen.

Afbeelding

Blijkbaar moet ik telkens wanneer ik een MM420 invoeg, het output adres manueel aanpassen (tot op heden heb ik de gewoonte dat de in- en output adressen dezelfde zijn,
en daar ik dit gewoon ben, wil ik dit dus ook zo houden).

Afbeelding

Daarnaast heb ik nog een volgende vraag. Als ik in een profibus netwerk gekoppeld aan deze plc wat frequentiesturingen invoeg, waren deze in step7 v5.4 te zien in het algemeen overzicht van het project, en in v5.5 zie ik deze niet (waar in de tekening de rode cirkels staan). Iemand enig idee hoe je deze zichtbaar kan maken?

Afbeelding

JoopB

Re: MM420 in Step7 V5.5

Bericht door JoopB » 19-06-2015 10:42:31

Daarnaast heb ik nog een volgende vraag. Als ik in een profibus netwerk gekoppeld aan deze plc wat frequentiesturingen invoeg, waren deze in step7 v5.4 te zien in het algemeen overzicht van het project, en in v5.5 zie ik deze niet (waar in de tekening de rode cirkels staan). Iemand enig idee hoe je deze zichtbaar kan maken?
Als je geen Starter heb geinstalleerd zie je de drive's niet in je overzicht. Als je een project heb waarbij Starter is geïnstalleerd en daarmee de drive's zijn ingevoegd en de parameters zijn ingegeven krijg je een foutmelding van ontbrekende software pakketten en zie je de drive's helemaal niet. Ik ben een keer bij een zusterbedrijf van mijn oude firma bij een storing geroepen daar hadden ze regelmatig een storing bij een van de PLC's, ze hadden daar een bachup van het programma van de machines ik heb die op mijn pg gezet en bij het openen kreeg ik al een melding van het ontbreken van het ontbreken van o.a het pakket van Starter, er zaten meer dan 10 drive's in op die bus. in de HW config vond ik er echter niet een terug. In de diagnose van de PLC stond echter regelmatig het uitvallen van een profibus station met een nr dat ik niet inde HW config terug vond. Via de schema's kwamen we erachter dat het een Micro master was. De e monteur had nog verschillende busmodule's in het magazijn liggen , na er een nieuwe bus moduul op geplaatst te hebben is de storing niet meer opgetreden. Ik heb dat project toen een keer meegenomen naar Siemens en die hebben me gezegd dat we voor de drive's in dit project aan Starter genoeg hadden om de HW-config te kunnen aanpassen.

Na starter te hebben geïnstalleerd zijn we de drive's in de HW-config en in de boom bij de PLC's.

Joop

JImmy

Re: MM420 in Step7 V5.5

Bericht door JImmy » 22-06-2015 16:51:00

Nu, ik heb mijn hardware geladen in de plc, maar ik krijg steeds een "bus foutmelding", bij het online gaan merk ik dat de plc de MM420's niet ziet (staat een streepje doorheen).

Nochtans is de hardware correct, alsook de gsd file, nl; die voor de MM420 die in de library van de hardware staat.
Adressen kloppen. Iemand enig idee waar dit aan zou kunnen liggen?

Afbeelding

Plaats reactie

Terug naar “S7-300”