Simatic manager verbinding over internet

De Modulaire PLC die vrijwel alles kan.

Moderator: GJ_

Plaats reactie
Niels_1980

Simatic manager verbinding over internet

Bericht door Niels_1980 » 03-08-2015 16:20:15

Dag ,

Is het mogelijk om met simatic manager een verbinding te maken met een PLC die aan het internet is gekoppeld ? Even zonder beveiliging en dergelijke, want ik weet dat er op de markt diverse oplossingen verkrijgbaar zijn met vpn en andere beveiligingsopties.

Ik heb nu namelijk een plc (CPU315 DP/PN) die op het netwerk hangt op poort 192.168.0.111, deze poort wordt geforward naar het internet, ik heb dus een vast ip adres 83.xxx.xxx.xxx.xx voor de PLC, dit adres wordt via dyndns gehost ik heb dus een http adres in de rangen xxxx.dyndns-ip.com,
kan ik via dit ip/adres een verbinding maken via siamtic manager ? En hoe ?

mvg.

JoopB

Re: Simatic manager verbinding over internet

Bericht door JoopB » 04-08-2015 16:31:13

Je moet in je router poort 102 forwarten naar je PLC IP adres dur naar 192.168.0.111 dan moet je in Step7 in je HW-config de PLC het Internet IP adres van je router geven. dan zul je in principe op je PLC online kunnen. Als je geen vast IP adres heb en de via dyndns de verbinding maakt weet ik niet precies hoe je dan de verbinding moet maken. Ik heb op deze manier nog nooit gewerkt, maar wel via een VPN verbinding, als je je router als VPN server kunt configureren dan wordt het veel simpeler, je kunt dan het normale IP adres in je HW config laten staan je moet dan het interne IP adress van je Router als gate way in de HW config ingeven en deze parameters ook in de PLC laden, als je dan via internet de VPN verbinding met de Router maakt krijg je PC en IP adres in dezelfde reeks toegewezen als je PLC en kun je normaal online als of je naast je PLC zit. Ik raad dan wel aan om een ander de interne adressen in een andere reeks te kiezen dan 192.168.0.xxx of als 192.168.1.xxx want op de meeste routers staat een van deze reeksen als standaard ingesteld, je kunt dan beter ergens tussen de 192.168.100. xxx en de 192.198.250.xxx gaan zitten of als je router dat ondersteund in een 10.xxx.xxx.xxx reeks.

Groeten ,

Joop

Plaats reactie

Terug naar “S7-300”