TP177b niet kunnen bedaderen

De Modulaire PLC die vrijwel alles kan.

Moderator: GJ_

Plaats reactie
TonL

TP177b niet kunnen bedaderen

Bericht door TonL » 16-06-2016 20:58:24

Goedenavond,

Ik heb een TP177b scherm die ik niet softwarematig kan benaderen, en krijg steeds een fout dat de kabel of interface niet goed is ingesteld.
IK heb de scherm aangesloten op een CPU 312c.

Kan iemand mij op weg helpen.

Met vriendelijke groet,

Ton

JoopB

Re: TP177b niet kunnen bedaderen

Bericht door JoopB » 17-06-2016 09:57:49

Hier een link naar het handboek. https://cache.industry.siemens.com/dl/f ... _en-US.pdf

Tijdens het opstarten naar systeem instellingen gaan en daar je transfer instellingen instellen. De verbinding met je PLC zal via MPI moeten , het gemakkelijkste is het om je transfer ook via MPI te doen dan hoef je daar ook geen aparte kabel voor de hebben als je via een ander protocol je configuratie overdraagt. Standard MPI adres voor het panel is 1 ( maar dat kun je eventueel ook wijzigen in een ander vrij MPI adres) Standaard adressen: MPI adapter van PG/PC = 0 HMI= 1 en PLC= 2

Met de 177B heb ik nooit gewerkt maar bij een 177A kun je als ik mij goed herinner instellen dat remote transfer mogelijk is, dan hoef je niet op het display via de systeem instellingen naar de transfer modus te gaan. Het is wel verstandig dat je op een van je beelden een knop programmeer om naar de systeem instellingen te gaan , en ook een knop voor naar het poetsbeeld te gaan, je kunt dan instellen hoe lang dit beeld actief moet zijn om je scherm schoon te maken, zolang dit beeld actief is kun je je scherm schoonmaken zonder dat je een knop of een I/O veld bediend.

EDIT: Je moet in WinccFlex ook je transferinstellingen op hetzelfde poort en adress instellen als op het panel , dus als op het panel MPI adress 1 is ingegeven en de transferinstellingen staan daar op MPI dan moet je in Flex ook MPI adres 1 ingeven.

Groeten Joop

TonL

Bericht door TonL » 17-06-2016 14:24:27

Hallo Joop,

Bedankt voor je snelle reactie, ik heb de instellingen volgens de gebruiksaanwijzing ingesteld en krijg nu de oude schermen van de vorige gebruiker terug op mijn HMI.

Wat ik nog niet geprobeerd heb is om hem via de profibus te benaderen en anders weet ik het niet meer.

Met groetjes,

Ton

JoopB

Bericht door JoopB » 17-06-2016 21:13:11

Kun je bij het beeld met de systeem instellingen komen. ?
Zo ja dan moet je daar de transfer instellingen instellen. Je kunt het eventueel ook via ethernet doen. Zonder panel is het moeilijk uit te leggen hoe je hem instelt. Ik heb ooit na een systeem update via een transfer op afstand ook 100 km enkele reis moeten rijden om de juiste instellingen in te stellen om weer online te komen. De monteur ter plaatste kreeg het ook niet voor elkaar terwijl het nog geen 5 minuten werk was.
Joop

Plaats reactie

Terug naar “S7-300”