WinCC start op en valt na kort moment weg.(geen crash!)

Andere onderwerpen dan hierboven vermeld.

Moderator: GJ_

Plaats reactie
Stephane31

WinCC start op en valt na kort moment weg.(geen crash!)

Bericht door Stephane31 » 20-10-2009 17:53:05

Beste Mensen,

Ik ben net begonnen met een afstudeerproject en ben nog geen stap verder buiten wat zelfstudie van de Step7 taal en enkele kleine oefensessies te bestuderen met de applicatie Step7 Professional.

Ik heb zowel voor mijn afstudeer project de applicatie Step7 Professional die was probleemloos geinstalleerd op mijn Laptop.

Ik heb dan de eerste poging gedaan om SIMATIC WinCC Flexible 2005 SP1 te installeren. De versie is de Advanced.

De installatie ging zonder problemen dus dat was oke
Daarna de PC heropgestart en wachten tot alles is geinitialiseerd.
De SQLServer start probleemloos op.
Op de taakbalk heb ik het icoontje van WinCC flexibale die blauw kleurt dus Oke.
En dan de ultieme test en met volle enthousiasme de applicatie WinCC Flexible 2005 opgestart.
De applicatie wordt geladen en daarna viel het uit dus was het weg. Het rare kreeg geen enkele foutmelding wat zeer merkwaardig was

Dat is de configuratie van mijn systeem:
==========================
Laptop
Intern geheugen : 4GB
CPU : 2.4 GHz Dualcore
Harde schijf : 220GB
Microsoft Windows XP Professional met SP3 NL met licentie
Microsoft Office Professional 2007 met licentie
Laatste nieuwe Macafee complete pakket.

De software nodig voor mijn eindopdracht
===========================
- Step 7 Professional 2006 SR5
- SIMATIC WinCC Flexible 2005 SP1 (Compact/Standard/Advanced) 04/2006

Ik zou graag iemand hebben die ook een gelijkaardig probleem heeft ondervonden en die de oplossing weet om dit euvel snel op te lossen
Mijn buitenpromotor weet het zelf niet vandaar de vraag aan het grote publiek

Ik zou heel tevreden zijn dat ik mijn SIMATIC WinCC Flexible 2005 SP1 (Compact/Standard/Advanced) 04/2006 opgestart krijg en gebruiken

Met vriendelijke groeten
S

JoopB

Bericht door JoopB » 20-10-2009 19:58:13

Heb je de licentie voor WinCCflex ook op je PC? Je heb een licentie voor Step7 Prof en een Licentie voor WinccFlex nodig en als je de runtime ook op je PC wilt draaien dan heb je daar ook nog een licentie voor nodig.
WinCCflex 2005 advanced draait alleen onder Win2000 vanaf SP4 en XP Prof SP1 en SP2

zie deze LINK

Ik heb vroeger met WinCCflex ook de nodige problemen gehad, tegenwoordig zijn we al bij WinCCflex versie 2008 SP1 HF1

MVG,

Joop

Stephane31

Het probleem blijft bestaan

Bericht door Stephane31 » 12-11-2009 18:34:37

Hallo,

Het probleem dat WinCC flexible 2005 eerst opstart en dan opkomt en dan weer verdwijnt en geen enkele foutmelding?

In de license manager zijn de license key's geinstalleerd.

Weet niemand geen oplossing, of is er een een mogelijkheid als student aan de recentere versie te geraken zonder al die problemen?

Ik heb dat dringend nodig voor mijn eindwerk kan zo dat nieuwe pakket niet inwerken heb het dringend nodig dus wil dat het eens werkt

Iemand een oplossing

Met vriendelijke groeten

Michel Winkelman

Re: Het probleem blijft bestaan

Bericht door Michel Winkelman » 22-11-2009 22:12:14

Stephane31 schreef:Hallo,

Het probleem dat WinCC flexible 2005 eerst opstart en dan opkomt en dan weer verdwijnt en geen enkele foutmelding?

In de license manager zijn de license key's geinstalleerd.

Weet niemand geen oplossing, of is er een een mogelijkheid als student aan de recentere versie te geraken zonder al die problemen?

Ik heb dat dringend nodig voor mijn eindwerk kan zo dat nieuwe pakket niet inwerken heb het dringend nodig dus wil dat het eens werkt

Iemand een oplossing

Met vriendelijke groeten
Hoi,

Heb je gecheckt of WinnCC flexible 2005 wel is vrijgegeven voor XP-SP3?
Ik heb ook problemen gehad en dat had te maken dat ik te oude software gebruikte met de nieuwste besturings software. Kan ook nog een probleem zijn dat je de nederlandse versie gebruikt. Dit had ik namelijk met Simatic Step 7 V5.4 SP3. Die werkt niet met NL versie. Simatic Step 7 V5.4 SP5 is alleen te gebruiken bij XP-SP3.
Kijk even goed of dit jou probleem is, ik denk zelf van wel. Je moet denk minimaal upgraden naar versie 2008.

Gebruik link siemens http://support.automation.siemens.com/N ... n/18734363

Succes,

Michel

Stephane31

Probleem is opgelost en mag worden gesloten

Bericht door Stephane31 » 25-11-2009 16:08:52

Beste,

Het probleem is opgelost dus mijn WinCC heb ik op gewaardeerd naar versie 2008 volledige versie en license zelfs gekregen van SIEMENS moet kunnen blijkbaar

Bedankt iedereen om te reageren

Met vriendelijke groetjes
Stephane

Plaats reactie

Terug naar “Anders”