S5 115U gaat niet op RUN blijft op STOP staan.

Andere onderwerpen dan hierboven vermeld.

Moderator: GJ_

Plaats reactie
ciccio1983

S5 115U gaat niet op RUN blijft op STOP staan.

Bericht door ciccio1983 » 26-04-2010 15:10:48

Hallo, ik heb een S5 115u op de kop kunnen tikken en nu ik hem wou testen met een collega. Heb ik vast gesteld dat deze niet meer op RUN gaat. Het ledje werkt want bij het opstarten van de plc licht het op. Weet iemand wat de oorzaken kunnen zijn en hoe ik dit kan achterhalen.

Verder had ik ook een S5 100 en ik zou willen weten hoe ik op een eenvoudige manier de adressen van de in -en uitgangen zou kunnen achterhalen.

En is er iemand die me zou kunnen helpen om deze uit te lezen want ik heb met software van IBH geprobeerd maar lukte niet. In woon in Belgisch limburg.

Alvast bedankt voor de hulp.
Jezus zei: ‘Zie weer! Uw geloof heeft u gered.’ (Lucas 18,42)

JoopB

Bericht door JoopB » 26-04-2010 19:15:41

Hallo, ik heb een S5 115u op de kop kunnen tikken en nu ik hem wou testen met een collega. Heb ik vast gesteld dat deze niet meer op RUN gaat. Het ledje werkt want bij het opstarten van de plc licht het op. Weet iemand wat de oorzaken kunnen zijn en hoe ik dit kan achterhalen.
Ik denk dat er een programma in staat dat dat naar periferie verwijst die niet meer in de PLC zit. Branden er ook nog andere leds? Op de meest rechtse bus stekker moet een kapje zitten anders zoekt hij naar een uitbreidingsrack. Als die stekker er niet opzit moet je er een brugje in maken zie: http://www.ia-forum.nl/nieuw/viewtopic.php?t=2323

Ik ken de software van IBH niet maar met Step5 van Siemens kun je het fout stack uitlezen en dan kun je soms zien waar de fout zit. Ik weet niet welke type processor je heb maar als er een Eprom inzit kun je eens proberen deze te verwijderen en de batterij ook te verwijderen en dan de spanning inschakelen, dan zal hij in stop gaan en dan een keer met de schakelaar op stop zetten en dan weer in run. nu zal hij op run moeten blijven.

Om op een S5 online te kunnen heb je wel een speciale kabel nodig. De S5 werkt met TTY je PC met RS232 je moet dus een kabel met een omvormer hebben of een S5-USB kabel. verder moet je in je software de juiste compoort selecteren.

Wat die 100U betreft.
Als ik mij goed herinner dan heb je adres 0 direct naast de cpu dan adres 1 , 2 ,3 enz (dit geld voor input of output met 8 kanalen per kaart) voor de analoge i/O en de Digitale I/O blokken met 16 in en 16 uitgangen begint de telling met 64 vanaf de cpu en dan 72, 80, 88,96,104, 112 en 120 Als je dus een DI/Do blok met 16DI en 16 DO op de op de 4e plaats vanaf de CPU heb zitten dan is dit Input 88.0 t/m 89.7 en Output 88.0 t/m 89.7http://www.ia-forum.nl/nieuw/viewtopic.php?t=2323

ciccio1983

Bericht door ciccio1983 » 27-04-2010 23:31:46

Is allemaal gelukt is er was een probleem met de eprom en daarom ging hij niet op run.

Wat de adressen betreft is inderdaad hoe je zegt, klopt helemaal. heb getest met ingangen te sturen en alles werkten. En ik heb alleen maar digitale kaarten dus beginnen met 0.1-0.7 en dan 1.0-1.7 enzo verder.

Alvast bedankt voor de info.
Jezus zei: ‘Zie weer! Uw geloof heeft u gered.’ (Lucas 18,42)

Plaats reactie

Terug naar “Anders”