Vectorregeling bij digitale frequentieregelaars

Andere onderwerpen dan hierboven vermeld.

Moderator: GJ_

Plaats reactie
Stefke33

Vectorregeling bij digitale frequentieregelaars

Bericht door Stefke33 » 06-05-2010 02:05:18

Beste mensen,

Voor mijn eindwerk moet ik de werking uitleggen van de "Micro Master" die werkt op basis van vectorregeling.

Kan hier iemand een tekst zetten of waar kan ik de werking vinden met tekst en eventueel een blokschema van die "vectoregeling" bij een Micromaster?

Ik zou jullie daar erg dankbaar zijn als ik weet wat het doel is en wat de werking is moet niet te lang zijn.

Met vriendelijke groet
Stefaan

Stefke33

Re: Vectorregeling bij digitale frequentieregelaars

Bericht door Stefke33 » 16-05-2010 10:17:20

Stefke33 schreef:Beste mensen,

Voor mijn eindwerk moet ik de werking uitleggen van de "Micro Master" die werkt op basis van vectorregeling.

Kan hier iemand een tekst zetten of waar kan ik de werking vinden met tekst en eventueel een blokschema van die "vectoregeling" bij een Micromaster?

Ik zou jullie daar erg dankbaar zijn als ik weet wat het doel is en wat de werking is moet niet te lang zijn.

Met vriendelijke groet
Stefaan
Beste JoopB

Kan jij mij niet helpen aan die theorie van die vectorregeling bij elektronische frequentieregelaars want heb dat nodig voor het eindwerk

Met vriendelijke groet
Stephane

JoopB

Bericht door JoopB » 17-05-2010 20:06:45

Ik heb al verschillende drive's van SEW en Lenze met een vector regeling in gebruik genomen maar de theorie die erachter zit kan ik je niet geven. Met een vector regeling heb je een een regeling de vooral in het lage toeren bereik veel dynamischer is dan bij een U/F regeling. Bij een vector regeling moet je wel meer gegevens van de motor ingeven tijdens het inbedrijf stellen van de omvormer dan bij een U/F regeling. Tegenwoordig kun je na ingeven van de nominale motor spanning, motor stroom en cos Phi de motor automatisch laten uitmeten door de drive. Ik heb nog wel een LINK gevonden waar ze een beknopte uitleg geven van het principe.

Plaats reactie

Terug naar “Anders”