WinCC V7Sp3 op een laptop met windows 7 64bit

Andere onderwerpen dan hierboven vermeld.

Moderator: GJ_

Plaats reactie
JoopB

WinCC V7Sp3 op een laptop met windows 7 64bit

Bericht door JoopB » 10-07-2012 20:28:46

Ik heb vorige week een nieuwe HP laptop gekregen met W7 64 bit.
Eerst heb ik er S7Prof 2010 SR2 en WinccFlex 2008 Sp3 geinstalleerd, met de WinCC flex kreeg ik al een conflict met de keybord driver van HP. hierna via een omweg de keybord driver ombenoemd en met een USB keybord weer opgestart. Daarna via de dosprompt een aanpassing in Winccflex gemaakt en na nog een x opstarten kon ik de keybord driver weer inschakelen. Hierna Distrbuted Safety geinstalleerd.
Hierna een klein programmaatje in S7 en Flex gemaakt. dit ging allemaal. Daarna heb ik TIA portal V11 S7, Advanced en Safety geinstalleerd. Werkte ook.

Toen ben ik begonnen aan WinCC 7 SP3. Hier kreeg ik al een keer een foutmelding. Toen dit klaar was nog WinCC V7.3 update1 geinstalleerd hier liep op een bepaald moment de hele boel vast. na nog een paar x de setup uitvoeren dacht ik dat alles was geinstalleerd. Nadat ik in S7 een nieuw OS had ingevoegd werd WinCC opgestart en werd er gevraagt wat voor een systeem ik wou invoegen, nadat ik op een enkel plaats Systeem had geklikt duurde het even totdat er een foutmelding verscheen dat er een onbekende fout was opgetreden. Ik had na het installeeren van Step7 en WinCC flex een backup van mijn HD gemaakt, maar toen ik op de map klikte waar deze backup instond kreeg ik een foutmelding en kon deze map niet openen. Ik heb de portabele schijf waar deze backup opstond even later op een andere PC aangesloten en toen kon ik de map zelfs niet meer terugvinden. Hierna heb ik de backup die ik van het steem had voordat ik aan de installatie van de Siemens software had maar weer teruggezet. (2 dagen werk voor niets)
Wij hebben ook nogal wat 350 tellerkaaten, maar de software om deze kaarten in te stellen laat zich niet on de W7 64 bit installeren.

Nu ben ik alles aan het installeren op een VMware player in een XP 32 bit omgeving met 4 processors en 3 GB ram S7, Flex en TIA portal werken al morgen begin ik met WinCC 7 . Voor Step 5 heb ik een aparte VM machine gemaakt met 1 processor en 1 GB ram. Step 5 heb ik draaiende met online toegang via een IBH S5USB adaptor (via COM 2 (virtueel) en via een IBH S5LAN en/of een PI S5LAN++ waarbij ik in S5 via COM3 online kan.

Met S7 kan ik online via Ethernet op PN plc's of via IE CP's en veder met een IBH S7Lan++ via Ethernet uit de PC op PPI, MPI, Profibus (t/m 12 megabit) en zelf met ComprofibusDP om de configuratie in een S5 318C te schrijven.

Nu is mijn vraag, heeft er iemend van jullie al ervaring met de Siemens software op een Windows 7 64bits machine en hoe doen jullie het met b.v. Step5 en Protool ?

Met vriendelijke groet,

Joop

Peter

Re: WinCC V7Sp3 op een laptop met windows 7 64bit

Bericht door Peter » 11-07-2012 22:05:23

Ik heb gelukkig mijn nieuwe HP kunnen dumpen en na veel zeuren weer een Dell kunnen krijgen.

Misschien al bekend maar lees hier maar
http://support.automation.siemens.com/W ... viewreg=WW

ik heb 4 weken zitten rommelen met dat ding, elke update van siemens begon het gedonder opnieuw.

JoopB

Re: WinCC V7Sp3 op een laptop met windows 7 64bit

Bericht door JoopB » 11-07-2012 23:45:34

In de VMMachine heb ik geen last meer v/d keybord driver, maar de snelheid val me wel iets tegen.
Ik denk dat dit ook wel een beetje aan de HD ligt.
De microsoft index voor de CPU en ram is 7.5 , video en gaming video is 7.0 maar de HD geeft maar 5.9.

Plaats reactie

Terug naar “Anders”