KTP600 BASIC PN PANEL.

Andere onderwerpen dan hierboven vermeld.

Moderator: GJ_

JoopB

KTP600 BASIC PN PANEL.

Bericht door JoopB » 11-01-2013 16:11:06

Ik heb net een nieuwe KTP 600 uit de doos gehaald en op m'n netwerk aan gesloten.
Na het opzetten v/d spanning het IP adres ingesteld en daarbij zag ik ook een tapblad "NTP" .
Hier een IP adres van een NTP server ingegeven en op de testknop gedruk en even later stond er een tijd onder de 1 uur vroeger was dan de huidge tijd.
Daarna in WinCC flex 2008 SP3 UPD3 een scherm aangemaakt met alleen datum en tijd. Daarna de boel overgedragen naar het scherm, maar er moest eerst een nieuwe firmware geladen worden, hierna nogmaals het overgedragen en na het opstarten kreeg ik een datum en tijd uit het jaar 1994.
Na beeingen v/d runtime naar het Control panel gegaan en daar was bij de netwerk instellingen het NTP tabblad verdwenen. Dus het panel kan zijn tijd niet meer synchroniseren met de NPT server.
Hierna een project aangemaakt in TIA portal V11 WinCC Advanced SP2, hier het panel in gevoegt en een beeld met datum en tijd, na compileren overgedragen, weer een firmware aanpassing en daarna werd de RT overgedragen.
Na het opstarten een beeld met daarin de juiste datun en tijd. Runtime beeindigd en het Control panel weer geopend en het tapblad met NTP was weer terug, incl het IP adres van de time server.
Nu vraag ik mij af waarom gaat dit niet bij WinCC flex. Ik moet het panel inzetten in een installatie met oudere HW dus dan kan ik TIA wel vergeten en dat hij synchroniseert met een NTP server is altijd beter dan dat ik dat met een PLC moet laten doen want die lopen meestal ook niet gelijk en de oudere hebben ook niet de mogelijkheid om met een NTP server te synchroniseren. Voor de meldingen is het toch wel van belang dat de juiste tijd getoond wordt.
Heeft iemand een oplossing voor dit probleem? Ik zal ook eens een mailtje naar de support afdeling van Siemens sturen en ze daar vragen of dat dit bij een volgende update van WinCC-flex wordt verholpen.

Plaats reactie

Terug naar “Anders”