WinCC Flex 2008 Advanced

Andere onderwerpen dan hierboven vermeld.

Moderator: GJ_

JoopB

Re: WinCC Flex 2008 Advanced

Bericht door JoopB » 29-06-2014 14:42:39

Dan moet je een script schrijven die de opdrachten uitvoert zodra de merker hoog is. De meker moet je dan ook cyclisch afvragen ( b.v. elke sec) en dan bij eigenschappen van die merker bij events bij verandering het script oproepen, je kunt dit b.v. doen met de BOOL var Batch_Loopt deze wordt dan hoog zodra de batch start en wordt laag zodra de batch klaar is. Als je nu een script schrijf en je vraag met een If statement af of je variabele hoog is dan kun je achter Then de instructies zetten die uitgevoerd moeten worden als hij hoog geworden is en daaronder zet je Else en dan de instructies die uitgevoerd moeten worden als de batch klaar is en dan End if . Hoeven er geen instructies uitgevoerd te worden als de variabele laag wordt dan gebruik je Else niet en zie gelijk End if onder de gewenste instructies.

Als je naar de eigenschappen van b.v. de toestand van een van de kleppen kijk dan zie je daar ook dat die constant afgevraagd worden en dat daar ook iets uitgevoerd wordt bij verandering.
Als je in een script een ander script oproep hoef je daar alleen de naam van dat script in te zetten.

Mvg,

Joop.

CollTech

Bericht door CollTech » 30-06-2014 15:29:59

JoopB,

Zou je dat ook in die voorbeeld willen maken?, ik krijg het niet voor elkaar, ook geen ervaring er mee,

Gr. Jeffrey

JoopB

Bericht door JoopB » 30-06-2014 17:43:10

Ik denk dat ik wel genoeg voorbeelden heb gegeven, anders ben ik jou project aan het maken en dat is volgens mij ook niet de bedoeling van dit forum.
Als je de voorbeelden goed bekijk en je snap een klein beetje van programmeren dan kun je een simpel scriptje om een paar andere scripts uit te voeren ook wel schrijven.
Ik ben ook geen expert in die dingen maar met wat zoeken op internet en in wat handboeken kom je een heel eind.
Ik heb hier onderhand wel genoeg tijd in gestoken.

Met vriendelijke groet,

Joop

CollTech

Bericht door CollTech » 01-07-2014 23:42:32

JoopB,

Ik ben bezig om de script te maken, onder tussen ook bekijken hoe het nu allemaal werkt,

Ik heb het volgende gemaakt,

If SmartTags("Hygienisatie\Rapportage\Hyg_Batch_actief") = True Then
FilenaamGenerenen
Starttijd
DataLoggen
End If

Maar dat wil niet werken, eigenlijk is wat ik doet als de batch actief is de 3 scripts oproepen die jij heb gemaakt,
maar hoe het hier staat, roep ik toch alle 3 de scripts aan? of werkt dat zo helemaal niet?

Gr. Jeffrey

JoopB

Bericht door JoopB » 02-07-2014 09:40:42

Je moet deze script dan nog aan de Tag "Hygienisatie\Rapportage\Hyg_Batch_actief" hangen bij waarde verandering en de tag zo instellen dat hij constant afgevraagt wordt.
Teven moet je ook je minuten teller actief zijn want die roept dan elke minuut het script data loggen op. zie voorbeeld, deze tag wordt in OB32 aangestuurd.
!!!!!!!!!!! Kijk in het voorbeeld naar alle eigenschappen van alle tags die erin staan, er zijn verchillende tags bij die bij waarde verandering wat uitvoeren !!!!!!!!!!!!
Joop

CollTech

Bericht door CollTech » 03-07-2014 17:42:27

JoopB,

Dat had ik gedaan. het was namelijk allemaal goed, was alleen vergeten om excel op de PC te zetten, op mijn laptop werkte die namelijk wel!,
Ieder geval bedankt voor alle hulp !!

Gr. Jeffrey

Plaats reactie

Terug naar “Anders”